Członkostwo w programach lojalnościowych – czy to w ulubionych sklepach, kawiarniach, na stacjach benzynowych czy w kinie – wiąże się często z korzyściami dla lojalnych klientów. I choć trudno powiązać usługi językowe z kartą stałego klienta, długotrwała współpraca z jednym biurem tłumaczeń może zaowocować obopólnymi korzyściami wykraczającymi daleko poza korzystne warunki finansowe i priorytetową realizację zleceń.

 

Znalezienie wiarygodnego partnera biznesowego, który wywiązuje się z powierzonych mu zadań w rzetelny i terminowy sposób, to zaledwie połowa sukcesu. Poniżej przedstawimy kilka powodów, dla których warto o tę szczególną relację zadbać.

 

Lojalność się opłaca – nie tylko finansowo

Korzystne warunki finansowe to dla wielu osób najważniejszy aspekt długofalowej współpracy. Większa ilość stron przesyłanych do tłumaczenia często przekłada się bezpośrednio na znaczącą obniżkę kosztu realizacji zamówienia. Na podobną pomoc mogą także liczyć przedsiębiorcy, którzy przesyłają znaczne ilości powtarzalnego tekstu – wszelkiego rodzaju umów, instrukcji czy kart charakterystyki. Co ważne, w tym przypadku korzystna cena nie wiąże się bynajmniej z niższą jakością.

 

 

Nowi nie zawsze mają lepiej

Lojalni klienci mogą także liczyć na specjalne warunki dotyczące czasu realizacji zamówień; często osoby zarządzające projektem wykazują się większą wyrozumiałością w stosunku do wieloletnich klientów i dokładają wszelkich starań, by spełnić ich oczekiwania. Warto pytać nawet o najkrótsze terminy – dla obydwu stron utrzymanie takiej współpracy jest niezwykle istotne. Przedsiębiorcy obawiają się, że z dnia na dzień będą zmuszeni do poszukiwania rzetelnego biura tłumaczeń, natomiast klienci zapewniający stały dopływ zleceń są dla usługodawcy bezcenni – dla rozwijających się przedsiębiorstw tego typu współpraca często jest fundamentem stabilnego działania biura.

 

Pieniądze i czas – ale co jeszcze można zyskać dzięki stabilnej relacji biznesowej?

Klienci często podkreślają, jak ważna jest spójność stosowanej w dokumentacji terminologii; firmy często posiadają także wewnętrzne zalecenia dotyczące stosowanego słownictwa. Realizacja zleceń przez jedno biuro tłumaczeń zdecydowanie ułatwia to zadanie, a pliki często są przekazywane tym samym specjalistom, gwarantując najwyższą jakość oraz pełną zgodność z wytycznymi klienta. Przy długotrwałej współpracy biznesowej dodatkowe życzenia klienta także nie stanowią żadnego problemu – są one przekazywane zespołowi profesjonalistów, co tym samym zapewnia pełne zadowolenie z wykonanej pracy.  I choć nawiązanie, a następnie utrzymanie takiej relacji może czasem stanowić pewne wyzwanie, oparta na wzajemnym zaufaniu współpraca sprawi, że obydwie strony będą w pełni zadowolone z jej wyników.